Pressinbjudan: Första spadtaget Kungsvägen i Mjölby

Välkommen till Kungsvägen och Kanikeplan den 24 oktober 2024 klockan 16.
Mjölby kommun bjuder in till ett första spadtag inför Kungsvägens ombyggnation.

• Cecilia Burenby(S), kommunstyrelsens ordförande, inleder ceremonin med ett tal.
  • På plats finns representanter från Mjölby kommun, andra samarbetspartners och aktörer som deltar i projektet. De finns tillgängliga för att svara på frågor och diskutera de kommande förändringarna på Kungsvägen.
  • Vi visar upp visionsbilder på hur Kungsvägen planeras se ut efter ombyggnationen.
3D bild över Kanikeplan efter ombyggnationen

Ny stadsgata

Kungsvägen ska bli en mer inbjudande stadsgata där människan ska stå i fokus. En hemtrevlig gata med en levande stadskärna och med mer utrymme för människor att mötas.

- Här kommer det finnas plats för uteserveringar, planteringar, växtlighet och sittplatser. Med mycket grönska, konst, liv och rörelse hoppas vi få en trivsammare plats i centrum där vi vill umgås, säger Sofia Westman som är projektledare för Mjölby kommun.

Har du frågor eller funderingar kring ombyggnationen av Kungsvägen i Mjölby är du välkommen att kontakta Mjölby kommuns projektledare Sofia Westman.
E-post: sofia.westman@mjolby.se