Pressinbjudan: Polisen och Mjölby kommun ger ett medborgarlöfte för ökad trygghet

Mjölby kommun och polisen bjuder in media att vara med när det gemensamma medborgarlöftet till invånarna skrivs på.

Datum: 23 augusti

Tid: 14:00

Plats: Stadshuset, Mjölby

Bakgrund

Mjölby kommun och polisen ger tillsammans ett medborgarlöfte till invånarna vartannat år. Samarbetet syftar till att minska brottsligheten och öka tryggheten i kommunen genom insatser inom tre prioriterade områden för 2024–2025: narkotika och folkhälsa, trafiksäkerhet och bedrägeri.

Medborgarlöftena utgår från vad kommunens och polisens gemensamma lägesbild visar att insatser behövs mest. Den bygger på dialog med invånare, statistik, trygghetsundersökningar samt den kunskap som finns hos polisens och kommunens medarbetare.

Resultatet kommer att följas upp och redovisas två gånger per år.

Medverkande:

Cecilia Burenby, kommunstyrelsens ordförande, Mjölby kommun.

Jens Öhmark, tillförordnad lokalpolisområdeschef.

Välkomna!

Mer information om Medborgarlöften

Löftena i helhet (PDF) Pdf, 191.2 kB.

Medborgarlöftens syfte och bakgrund (polisens webbplats) Länk till annan webbplats.

Anmäl dig gärna via e-post innan torsdag 22 augusti till:

Roger Max, säkerhetssamordnare Mjölby kommun
roger.max@mjolby.se