Pressmeddelande: Ny entreprenör för ombyggnationen av Lagmansskolan i Mjölby utsedd

Den 26 april 2024 gick Gärahovs Bygg AB, som var Mjölby kommuns entreprenör i ombyggnationen av Lagmansskolan i Mjölby, i konkurs. Nu har Mjölby kommun hittat en ny entreprenör som kan slutföra projektet.

– Vi har gjort vårt yttersta för att snabbt hitta en ny entreprenör som kan ta över projektet och säkerställa att skolan blir färdig enligt plan. Vårt fokus ligger nu på att färdigställa skolan så fort som möjligt för elevernas bästa, säger Johan Cöster, förvaltningschef på samhällsbyggnadsförvaltningen.

Ny entreprenör

Mjölby kommun kan nu meddela att uppdraget går till Miljöbyggarna Entreprenad AB som tar över projektet med att färdigställa skolan. Byggarbetet har kommit igång igen under sommaren. Målsättningen är att Lagmansskolan ska vara klar den 31 mars 2025.

Har du frågor kring Lagmansskolans ombyggnation är du välkommen att kontakta Johan Cöster, förvaltningschef på samhällsbyggnadsförvaltningen.
E-post: johan.coster@mjolby.se