• Risk för skyfallsliknade regn

SMHI har utfärdat en orange vädervarning för skyfallsliknande regn i delar av ...
    Senast uppdaterad:

Pressmeddelande: Ny it- och digitaliseringschef i Mjölby kommun

Malin Klaar blir ny it- och digitaliseringschef i Mjölby och Vadstenas kommuner. Hon börjar den 12 augusti.

Malin Klaar kommer tidigare från en tjänst som sektionschef på Polismyndigheten.

– De senaste drygt 11 åren har jag på olika sätt arbetat med digitalisering och automation. Mina senaste arbetsplatser har varit inom organisationer med höga it-säkerhetskrav och en hög utvecklingstakt, både på Saab och nu närmast inom Polismyndigheten. Där har jag byggt upp mycket erfarenhet som jag tar med mig och kommer ha stor nytta av i mitt nya uppdrag hos Mjölby och Vadstenas kommuner.

Malin Klaar ser fram emot uppdraget.

– Först och främst vill jag lära känna it-organisationen och alla mina nya kollegor. Jag ser också fram emot att få lära känna alla förvaltningar för att se vilka behov som finns och vilka utmaningar vi står inför. Jag har alltid tyckt att Mjölby kommun har satt medborgarens bästa i fokus och även arbetat framåtlutat i näringslivet, säger hon.

Gemensam it-avdelning

It- och digitaliseringschefen har bland annat ansvar för personal, kommunens omvärldsbevakning inom it- och digitalisering samt är pådrivande och stödjande i förvaltningarnas digitala utveckling.

– Malin är en person med ett stort driv som har intresse för utvecklingen av gränsytan mellan verksamhet och digitalisering för att ta oss in i nästa fas av det digitaliserade välfärdsuppdraget och effektivt användande av våra resurser. Vi hälsar Malin varmt välkommen till Mjölby kommun, säger Andreas Capilla, kommundirektör i Mjölby kommun.

Sedan juni 2021 har Mjölby och Vadstena kommuner en gemensam it- och digitaliseringsavdelning som består av 20 medarbetare. Avdelningen ansvarar för att drygt 3000 användare kan arbeta och utvecklas i en säker och tillgänglig it-miljö.

Andreas Capilla
Kommundirektör