• Risk för skyfallsliknade regn

SMHI har utfärdat en orange vädervarning för skyfallsliknande regn i delar av ...
    Senast uppdaterad:

Publicerad:

Pressmeddelande: Broarnas dag – en gammal tradition i ny tappning

Vill du gå på musikfestival, tivoli eller testa radiostyrda bilar? Eller fynda bland marknadsstånd och ta del av härliga erbjudanden i butikerna? Den 28 juni behöver du inte välja – årets Broarnas dag i Mjölby bjuder på allt och lite till!

Broarnas dag hålls traditionsenligt i Mjölby centrum den sista fredagen i juni. Nytt för den här gången är att dagen arrangeras i samverkan mellan Lions Mjölby, Mjölby kommun, Attraktiva Mjölby och Main Event.

– Vår nya samverkan kring Broarnas dag innebär att vi kan erbjuda ett mycket större utbud än tidigare. Som kommun har vi gått in med en samordnande roll. Vi har fört dialoger med näringsidkare och föreningar, där alla på olika sätt bidrar till det gemensamma konceptet Broarnas dag, säger Åsa-Karin Svensson, chef för kultur- och fritidsförvaltningen i Mjölby kommun.

Som vanligt kommer det att finnas marknadsknallar längs med Kungsvägen och tivoli i Stadsparken. I år kommer även butiker, caféer och restauranger i centrala Mjölby hålla öppet med erbjudanden under hela dagen. Runt om i centrum kommer det att finnas aktiviteter så som radiostyrda bilar, armbrytning och kreativt skapande för barn. Mjölby ungdomsmusikkår marscherar över broarna, kören Stämbandet håller konsert i Mjölby kyrka och dagen avslutas med musikfestival i Kvarnparken.

– Vår vision är ett öppet, somrigt och festligt Broarnas dag, fullspäckat med aktiviteter för hela familjen, säger Åsa-Karin Svensson.

Välkommen ner på stan och upplev Broarnas dag!

Åsa-Karin Svensson
Chef kultur och fritid