• Risk för skyfallsliknade regn

SMHI har utfärdat en orange vädervarning för skyfallsliknande regn i delar av ...
    Senast uppdaterad:

Pressmeddelande: Upplev kultur på hemmaplan i sommar

För dig som stannar hemma i sommar är kulturutbudet stort. Redan den 1 juni sparkar årets kultursommar igång, då barnföreställningen Vattenmannen och speed dyker upp! tar plats på scenen i Gästisparken.

Under juni, juli och augusti blir Mjölby en somrig mötesplats med allt från teater och musik till utomhusbio. De flesta evenemangen sker utomhus, allt är gratis och det behövs inga biljetter.

– Alla ska få möjligheten att uppleva kultur i sommar, även du som inte har möjlighet att resa iväg. Därför är vi glada över att kunna erbjuda ett fullspäckat och varierat program, som dessutom är helt gratis. Kom som du är och njut! säger Lena Lindgren, kulturstrateg i Mjölby kommun.

Välkommen till kultursommar!

Ta del av programmet för kultursommar 2024