Synpunkter och felanmälan
Har du en idé om hur kommunen kan göra något bättre i framtiden? Här hittar du information om hur du felanmäler något akut eller om hur du lämnar in en synpunkt.
Anmäl fel eller lämna synpunkt via webbformulär när det inte är jättebråttom
Du kan också använda vår app.
Ladda ner app för AndroidLadda ner app för Iphone
Vid direkt fara för liv och egendom, ring: 112
Felanmälan när det är akut
Här anmäler du fel som måste åtgärdas snabbt. Det kan gälla vatten, avlopp, gatubelysning, gator, mark, renhållning, strömavbrott, något som berör kommunala fastigheter eller annat som rör kommunen och som påverkar dig eller andra invånare direkt här och nu.
Kontakt för akut felanmälan, service- och teknikförvaltningen
Telefon, dygnet runt: 0142 -107 07
Telefon, kontorstid: 0142 -850 00
Elektriska installationer, strömavbrott, utomhusanläggningar, serviser, fjärrvärme
Mjölby Svartådalen Energi AB (MSE)
Telefon, kontorstid: 0142 - 855 00
Telefon, övrig tid: SOS-alarm 011 -14 96 53
Bostadsbolaget
Telefon: 0142-854 50
Om synpunkter och felanmälan
När du lämnar en synpunkt eller gör en felanmälan via webben får du först en bekräftelse på att vi tagit emot den. Därefter får du svar inom fem arbetsdagar.
När din synpunkt eller felanmälan kommer till kommunen blir den allmän handling, den kan alltså bli offentlig om någon begär det.
Vill du ha svar är det viktigt att du anger adress och hur du vill bli kontaktad. Vi tar hand synpunkten/ felanmälan även om du är anonym, men då får du ingen återkoppling.
Felanmälan och synpunkter kan också skickas med vanlig post eller lämnas till Medborgarservice.
Antingen lämnar du din felanmälan eller synpunkt i Medborgarservice i stadshuset, eller så skickar du den till: Synpunkt/felanmälan, Mjölby kommun 595 80 Mjölby.
Du kan skriva din felanmälan eller synpunkt på ett vanligt papper eller använda den folder som finns i receptionen i stadhuset och på biblioteken. Foldern har portot betalat, det är bara att skriva, sätta på en liten tejp och posta. Även när du lämnar synpunkt eller felanmälan med vanlig post eller i receptionen gäller att du ska ha svar inom fem arbetsdagar om du lämnar namn och adress.