Information för dig som är entreprenör och privat utförare

Information till vård- och omsorgspersonal gällande Covid-19

Läget förändras dagligen och rutinerna kan komma att ändras löpande. Det är viktigt att du som arbetar inom vård och omsorg aktivt håller dig uppdaterade om aktuellt läge för covid-19.

Här samlar vi aktuell information, riktlinjer och rutiner.

Driftinformation

  • Driftavbrott Procapita/Lifecare


    Onsdagen den 25 november 2020 är Procapita/Lifecare stängt för uppgradering klockan 16.30 – 20.
    Publicerad:
  • Skärmsläckare med lösenordskrav


    Under torsdagen den 11 juni införs en skärmsläckare som kommer att låsa din dator efter 15 minuters inaktivitet. För att låsa upp datorn behöver du ange ditt lösenord. Inställningen kommer att slås på...
    Publicerad:
  • Underhåll av nätverket


    Arbete med underhåll av kommunens nätverk pågår. Störningar kan förekomma, men det finns alltid ansvariga it-tekniker på plats i respektive verksamhet i samband med att arbetet utförs.
    Publicerad:

Inloggning för service- och teknikförvaltningens  entreprenörer

Beställning av konto till Procapita VoO & IFO för privata utförare

Välj "Kontoansökan" eller "Avslut av konto", i länken Beställ konto till Procapita VoO & IFO .  Du får en kvittens på att ärendet är mottaget och när kontot är skapat meddelas du via ett mail om vilka kontouppgifter som gäller.

Om du behöver skapa flera konton samtidigt använder du blanketten nedan Mall flera kontoansökan Procapita som bifogas i ärendet.

Beställ konto till Procapita VoO & IFOlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster (inloggning via kommundator).
Mall flera kontoansökan ProcapitaExcel

Övergång till Lifecare Meddelanden

Alla användare, både i Procapita och Lifecare, går över till Lifecare Meddelanden den 4-8 december.

Med Lifecare Meddelande kan du på ett säkert sätt skicka meddelanden mellan alla som har behörighet i Procapita eller Lifecare, både VoO och IFO. ​​ Du kan även bifoga dokument i den nya modulen.

Rensa meddelanden i Procapita

Övergången kommer innebära att meddelanden som idag finns i Procapitas funktion för meddelanden försvinner. Om du har innehåll du vill spara är det viktigt att du hämtar hem det innan den 4 december. Vid övergången kommer alla meddelanden i Procapita försvinna.

Lifecare är en webbaserad lösning

Lifecare är en webbaserad lösning, du kommer alltså arbeta genom en webbläsare när du skriver och läser meddelanden. Du kommer kunna läsa meddelanden i Lifecare Meddelanden även om du arbetar i Procapita. När du klickar på meddelanden i Procapita kommer Meddelande-funktionen öppnas i ett webbfönster.

Läs mer om övergången och alla nya möjligheter.

Beställning och avslut av Företagskort (SITHS-kort) och behörigheter via kommunens HSA-katalog för privata utförare.

Blanketten nedan ska fyllas i vid beställning och avslut, undertecknas av ansvarig verksamhetschef och postas till HSA-ansvarig.

Blankett, rutin vid beställning och avslut av behörigheter och SITHS-kort för externa utförare v5.pdfPDF

Felanmälan av kommunala fastigheter

Felanmälan kommunala fastigheterlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster (via kommundator)

Kontakta Medborgarservice

Stadshusets reception
Telefon: 0142-859 95
medborgarservice@mjolby.se
Måndag - torsdag klockan 07.30 - 16.30
Fredag klockan 07.30 - 16.

Felanmälan akut, dygnet runt

Vatten, avlopp, gatubelysning, gator, mark, renhållning, kommunala fastigheter, telefon: 0142-107 07

It-support

Kontakta servicedesk
Telefon: 0142-36 60 00
servicedesk@mjolby.se
Måndag - torsdag klockan 07.30 - 16.30
Fredag klockan 07.30 - 16.

IT-servicedesklänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster (inloggning via kommundator).