Information för dig som är entreprenör och privat utförare
Information till vård- och omsorgspersonal gällande Covid-19
Läget förändras dagligen och rutinerna kan komma att ändras löpande. Det är viktigt att du som arbetar inom vård och omsorg aktivt håller dig uppdaterade om aktuellt läge för covid-19.
Driftinformation
Inloggning för service- och teknikförvaltningens entreprenörer
Beställning av konto till Procapita VoO & IFO för privata utförare
Välj "Kontoansökan" eller "Avslut av konto", i länken Beställ konto till Procapita VoO & IFO . Du får en kvittens på att ärendet är mottaget och när kontot är skapat meddelas du via ett mail om vilka kontouppgifter som gäller.
Om du behöver skapa flera konton samtidigt använder du blanketten nedan Mall flera kontoansökan Procapita som bifogas i ärendet.
Beställ konto till Procapita VoO & IFO (inloggning via kommundator).
Mall flera kontoansökan Procapita
Övergång till Lifecare Meddelanden
Alla användare, både i Procapita och Lifecare, går över till Lifecare Meddelanden den 4-8 december.
Med Lifecare Meddelande kan du på ett säkert sätt skicka meddelanden mellan alla som har behörighet i Procapita eller Lifecare, både VoO och IFO. Du kan även bifoga dokument i den nya modulen.
Rensa meddelanden i Procapita
Övergången kommer innebära att meddelanden som idag finns i Procapitas funktion för meddelanden försvinner. Om du har innehåll du vill spara är det viktigt att du hämtar hem det innan den 4 december. Vid övergången kommer alla meddelanden i Procapita försvinna.
Lifecare är en webbaserad lösning
Lifecare är en webbaserad lösning, du kommer alltså arbeta genom en webbläsare när du skriver och läser meddelanden. Du kommer kunna läsa meddelanden i Lifecare Meddelanden även om du arbetar i Procapita. När du klickar på meddelanden i Procapita kommer Meddelande-funktionen öppnas i ett webbfönster.
Läs mer om övergången och alla nya möjligheter.
Beställning och avslut av Företagskort (SITHS-kort) och behörigheter via kommunens HSA-katalog för privata utförare.
Blanketten nedan ska fyllas i vid beställning och avslut, undertecknas av ansvarig verksamhetschef och postas till HSA-ansvarig.
Du bokar tid för fotografering och hämtning av ditt företagskort på It-avdelningen.
Tidsbokning sker via boka direkt där du även hittar mer information hur du går tillväga.
Felanmälan av kommunala fastigheter
Felanmälan kommunala fastigheter (via kommundator)
Kontakta Medborgarservice
Stadshusets reception
Telefon: 0142-859 95
medborgarservice@mjolby.se
Måndag - torsdag klockan 07.30 - 16.30
Fredag klockan 07.30 - 16.
Felanmälan akut, dygnet runt
Vatten, avlopp, gatubelysning, gator, mark, renhållning, kommunala fastigheter, telefon: 0142-107 07
It-support
Kontakta servicedesk
Telefon: 0142-36 60 00
servicedesk@mjolby.se
Måndag - torsdag klockan 07.30 - 16.30
Fredag klockan 07.30 - 16.
IT-servicedesk (inloggning via kommundator).