För anställda

  1. Öppna en webläsare. Du kan använda en läsplatta, mobiltelefon eller en dator.
  2. Surfa till https://pwreset.mjolby.selänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
  3. Inloggningsassistenten visas, skriv in ditt användarnamn. Klicka Nästa.
  4. Inom några sekunder får du ett SMS till ditt mobilnummer med en sexsiffrig återställningskod. Nu visas rutan Verifiera din identitet.
  5. Skriv in din återställningskod och klicka Nästa.
  6. Du får nu två val:

    1. Kontoupplåsning: Behåll ditt nuvarande lösenord. Klicka Nästa.
      Välj detta alternativ om du minns ditt lösenord men ändå inte kan logga in. (Ditt konto är låst på grund av för många felaktiga inloggningsförsök.)

    2. Lösenordsåterställning: Välj ditt nya lösenord och lås upp ditt ditt konto.
      Välj detta alternativ om du inte minns ditt lösenord.
      Ange ett nytt lösenord som minst innehåller åtta tecken, en stor bokstav och en siffra. Lösenordet får inte innehålla å, ä eller ö. (Du inte kan använda ett lösenord som du haft tidigare). Upprepa lösenordet i rutan Ange lösenordet på nytt. Klicka Nästa.
  7. Ditt konto är nu upplåst och du kan logga in på Mint och webmail.

När du startar din dator på arbetet nästa gång kommer den uppdateras med ditt nya lösenord.