Bild  på Mjölby kommuns vapensköld som även länkar till startsidan för Mjölby kommun
Bild  på Mjölby kommuns vapensköld som även länkar till startsidan för Mjölby kommun

Meny

Kommun och politik

Kommun och politik

Skicka in synpunkter och felanmälan

Här kan du skicka in din synpunkt eller felanmälan via ett formulär. När du gjort det får du först en bekräftelse på att vi tagit emot den. Därefter får du normalt svar inom fem arbetsdagar.

Obs!

Du kan inte lämna medborgarförslag här, endast synpunkter och felanmälningar. Om du vill lämna ett medborgarförslag kan du läsa om hur man gör på sidan om medborgarförslag.

 

Appar för synpunkter och felanmälan

 

Ladda ner app för Android

länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
Ladda ner app för Iphonelänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

 

Vad händer sen?

När din synpunkt/felanmälan kommer till kommunen blir den allmän handling, den kan alltså bli offentlig om någon begär det.

 

Vill du ha svar är det viktigt att du anger adress och hur du vill bli kontaktad.

Vi tar hand synpunkten/ felanmälan även om du är anonym, men då får du ingen återkoppling.

 

Mer om dina möjligheter att säga vad du tycker eller hur du kan komma med idéer

 

Under juli månad har vi lägre bemanning på grund av semestrar och detta medför att handläggningstiden blir längre.

 

Information om behandling av dina personuppgifter

Felanmälan akut


Vatten, avlopp, gatubelysning, gator, mark, renhållning, kommunala fastigheter:

Dygnet runt: 0142-107 07

 

Service- och teknikförvaltningen
Telefon, kontorstid: 0142-850 00 Telefon, övrig tid: 0142-107 07
tekniska@mjolby.se

 

Elektriska installationer, utomhusanläggningar, serviser, fjärrvärme:

Mjölby Svartådalen Energi AB

Telefon, kontorstid: 0142-855 00 Övrig tid, SOS-alarm: 011-14 96 53

Bostadsbolaget
Telefon: 0142-854 50 http://www.mjolbybostad.se/länk till annan webbplats

Kontakt

mjolbykommun@mjolby.se
Telefon: 0142-850 00
Burensköldsvägen 11, 595 80 Mjölby
Organisationsnummer: 212000-0480