Bild  på Mjölby kommuns vapensköld som även länkar till startsidan för Mjölby kommun
Bild  på Mjölby kommuns vapensköld som även länkar till startsidan för Mjölby kommun

Meny

Anmäl fel eller lämna en synpunkt

Har blixten slagit ner och orsakat strömavbrott? Eller har du kanske en idé och hur kommunen kan göra något bättre i framtiden? Här hittar du information om hur du felanmäler något akut men också hur du lämnar in en synpunkt eller ett medborgarförslag för framtida bättringar.

Felanmälan akut

Här anmäler du fel som måste åtgärdas snabbt! Det kan gälla vatten, avlopp, gatubelysning, gator, mark, renhållning, strömavbrott, något som berör kommunala fastigheter eller annat som rör kommunen och som påverkar dig eller andra invånare direkt här och nu.

Vid direkt fara för liv och egendom, ring: 112

Kontakt för akut felanmälan

Telefon, dygnet runt: 0142-107 07


Tekniska kontoret

Telefon, kontorstid: 0142-850 00
Telefon, övrig tid: 0142-107 07

tekniska@mjolby.se

Elektriska installationer, utomhusanläggningar, serviser, fjärrvärme:

Mjölby Svartådalen Energi AB

Telefon, kontorstid: 0142-855 00 Telefon, övrig tid: SOS-alarm 011-14 96 53

Bostadsbolaget
Telefon: 0142-854 50
Klicka här för att komma till bostadsbolagets webbsidaöppnas i nytt fönster

 

Synpunkter och felanmälan

När du lämnar en synpunkt eller gör en felanmälan via webben får du först en bekräftelse på att vi tagit emot den. Därefter får du svar inom fem arbetsdagar.

När din synpunkt/felanmälan kommer till kommunen blir den allmän handling, den kan alltså bli offentlig om någon begär det.

Vill du ha svar är det viktigt att du anger adress och hur du vill bli kontaktad. Vi tar hand synpunkten/ felanmälan även om du är anonym, men då får du ingen återkoppling.

Anmäl fel eller lämna synpunkt via webbformulär

Felanmälan och synpunkter kan också skickas med vanlig post eller lämnas till Medborgarservice. Antingen lämnar du din felanmälan/synpunkt i Medborgarservice i stadshuset, eller också skickar du den till:

Synpunkt/felanmälan
Mjölby kommun,
595 20 Mjölby

Du kan skriva din felanmälan/synpunkt på ett vanligt papper eller använda den folder som finns i receptionen i stadhuset och på biblioteken. Foldern har portot betalat, det är bara att skriva, sätta på en liten tejp och posta. Även när du lämnar synpunkt/felanmälan med vanlig post eller i receptionen gäller att du  ska ha svar inom fem arbetsdagar om du lämnar namn och adress.
Till Medborgarservice

Medborgarförslag

Alla som är folkbokförda i Mjölby kommun kan lämna ett medborgarförslag. Alla medborgarförslag tas upp i kommunfullmäktige som bestämmer om, och på vilket sätt, medborgarförslaget ska behandlas. Medborgarförslag måste lämnas skriftligen. Här kan du läsa om medborgarförslag

Kontakta en politiker direkt

På sidan Demokrati och politik kan du se vilka olika nämnder och styrelser som finns i kommunen. På sidan Kontakta din politiker finns kontaktuppgifter till de politiska partiernas gruppledare. På sidan Alla kommunens politiker kan du söka både på namn och nämnd.

Kontakt

E-post: mjolbykommun@mjolby.se
Telefon: växeln 0142-850 00
Burensköldsvägen 11, 595 80 Mjölby
Organisationsnummer: 212000-0480

Logga in